Friday, February 6, 2009

Perak Dapat Menteri Besar Baru.. Selangor Ada Can ke?

Aku bukan orang perak mahupun orang Kedah. Tapi atas urusan kerja, selalu ke sana hingga ke pelusok kampung-kampung mereka. Apa yang berlaku tiada kepentingan bagi aku. Siapa naik dan siapa kena halau tidak memberikan kesan. Tapi ada sedikit rasa terkilan.

Al Sultan dah maklum keputusan, mahupun idak kena lah jalan. Jangan tengok asyik nak marah orang. Mungkin AlSultan saja nak jaga duit cukai korang. So, rasa hormat janganlah semua nak bagi hilang. Pandai-pandailah sikit kasi simpan.

Ramai terkilan, ambik negeri pakai sondol belakang. Mana perginya gentleman? Yang marah dan kecewa, banyak-banyak sembahyang. Kalau betul salah, 4 tahun lagi korang silang!

Aku, lebih suka kalau yang kerajaan Selangor dulu tukar orang. Dulu semua mesra, bagus pun dah hilang. Nak bersilat pun depa ingat aku ni nak jadi jutawan..

Aku masih waras dan masih nak bersorak kemenangan PAS di Kelantan. Tapi kalau ada nak sanggah Selangor, aku nak ikut belakang.

1 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►